⛅
0°C
Қонаев
Сенбі, Желтоқсан 13, 2025
    "Алатау Арайы" газеті

    Газет 1918 жылдан бастап шығады

    • Басты бет
    • Әлеумет
    • Денсаулық
    • Құқық-заң
    • Мәдениет
    • Руханият
    • Саясат
    • Газет редакциясы
    • БАСПАСӨЗ – 2026
    No Result
    View All Result
    • Басты бет
    • Әлеумет
    • Денсаулық
    • Құқық-заң
    • Мәдениет
    • Руханият
    • Саясат
    • Газет редакциясы
    • БАСПАСӨЗ – 2026
    No Result
    View All Result
    "Алатау Арайы" газеті
    Home Барлық жаңалықтар

    Медиа менеджмент және журналистиканың экономикалық тұрақтылығы

    16.10.2025
    in Барлық жаңалықтар, Білім-ғылым
    Медиа менеджмент және журналистиканың                                                                                                            экономикалық тұрақтылығы
    0
    SHARES
    14
    VIEWS

           Қазіргі заманғы ақпараттық кеңістік — үнемі өзгеріп отыратын, экономикалық және технологиялық тұрғыдан күрделі жүйе. Журналистика қоғамның демократиялық дамуының маңызды тетігі бола отырып, бір мезетте нарық заңдарына да бағынады. Ақпарат құралдарының экономикалық тұрақтылығы олардың тәуелсіздігі мен кәсіби сапасына тікелей әсер етеді.
    Соңғы жылдары цифрландыру, әлеуметтік желілердің таралуы және жарнама нарығындағы өзгерістер дәстүрлі медиа құрылымын түбегейлі өзгертті. Осыған байланысты медиа менеджмент пен журналистиканың экономикалық тұрақтылығы мәселесі қазіргі кезеңде ерекше өзектілікке ие болып отыр.
    1. Медиа нарығы және экономикалық тұрақтылық ұғымы
    Журналистиканың экономикалық тұрақтылығы — бұл медиа ұйымдарының қаржылық, технологиялық және әлеуметтік өзгерістер жағдайында өз жұмысын үздіксіз жалғастыру қабілеті.
    Бұл ұғым медиа саласының қаржыландыру көздерін әртараптандырумен, жаңа бизнес-модельдермен және этикалық тұрақтылығымен тығыз байланысты.
    Медиа менеджмент теориясына сәйкес, дәстүрлі БАҚ екіжақты нарық моделінде жұмыс істейді:
    1. Аудитория нарығы – оқырман немесе көрермен;
    2. Жарнама нарығы – жарнама берушілер мен демеушілер.
    Дегенмен, цифрлық дәуір бұл екі нарықтың тепе-теңдігін бұзды. Цифрлық платформалардың (Google, Meta, TikTok т.б.) пайда болуы аудиторияны бөлшектеп, жарнама кірісін өзіне аударды. Соның салдарынан көптеген газеттер мен телеарналар табыс көзінен айырылды.
    Еуропалық зерттеулерге сүйенсек, медиа ұйымдарының жарнама табысы соңғы онжылдықта 40%-ға дейін азайған. Бұл БАҚ-тың экономикалық тәуелсіздігіне тікелей қауіп төндіреді.
    2. Тұрақты жергілікті журналистика: экономикалық сын-қатерлер мен шешімдер
    2.1. Жергілікті БАҚ-тың әлсіз тұстары
    Жергілікті журналистика ірі медиа топтарға қарағанда әлдеқайда осал.
    Көптеген өңірлік басылымдар COVID-19 пандемиясы кезінде қаржылық дағдарысқа ұшырады.
    Жергілікті БАҚ көбіне жазылым, қайырымдылық, грант, мемлекеттік қолдау сияқты әртүрлі тәсілдерді біріктіріп, өмір сүру стратегиясын қалыптастырады.
    Бірақ ең үлкен қиындық — аудитория көлемінің аздығы. Көптеген оқырмандар жаңалық үшін ақы төлеуге дайын емес. Ал жарнама берушілер үшін бұл нарық тиімсіз.
    2.2. Технологиялық теңсіздік және жасанды интеллект
    Бағдарламалық жарнама (programmatic advertising) мен жасанды интеллектіні (AI) қолдану — заманауи медианың басты тренді.
    Алайда мұндай технологияларды тек ірі ұйымдар пайдалана алады.

    Ақжарқын Құспай,
    «Тұран» университетінің журналистика факультетінің 1-курс студенті

     

     

     

     

     

     

     

    Ұсынымдар

    Аққайнарлық омарташы

    Аққайнарлық омарташы

    3 months ago
    Жоспарға сай

    Жоспарға сай

    1 year ago
    Кәсіпкерлер палатасында жаңа құрам сайланады

    Кәсіпкерлер палатасында жаңа құрам сайланады

    11 months ago
    Ардагерлер құрметке бөленді

    Ардагерлер құрметке бөленді

    2 years ago
    АЭС құрылысын қоғам қолдауда

    АЭС құрылысын қоғам қолдауда

    1 year ago
    • Басты бет
    • Әлеумет
    • Денсаулық
    • Құқық-заң
    • Мәдениет
    • Руханият
    • Саясат
    • Газет редакциясы
    • БАСПАСӨЗ – 2026
    © 2023 www.alatauaraiy.kz

    «Alatau araiy» газеті Меншік иесі: «Өлке тынысы» ЖШС Қазақстан Республикасы, Алматы облысы, Қонаев қаласы, Достық көшесі, 1, Индекс: 040800 https://alatauaraiy.kz желілік басылымы Қазақстан Республикасы Ақпарат және қоғамдық келісім министрлігінің Ақпарат комитетінде 2023 жылғы 30 қаңтарда тіркеліп, № KZ 12VPY00063736 куәлігі берілген. Сайт материалын пайдалану үшін редакция келісімі керек және гиперсілтеме жасау міндетті.

    • Басты бет
    • Әлеумет
    • Денсаулық
    • Құқық-заң
    • Мәдениет
    • Руханият
    • Саясат
    • Газет редакциясы
    • БАСПАСӨЗ – 2026

      «Alatau araiy» газеті Меншік иесі: «Өлке тынысы» ЖШС Қазақстан Республикасы, Алматы облысы, Қонаев қаласы, Достық көшесі, 1, Индекс: 040800 https://alatauaraiy.kz желілік басылымы Қазақстан Республикасы Ақпарат және қоғамдық келісім министрлігінің Ақпарат комитетінде 2023 жылғы 30 қаңтарда тіркеліп, № KZ 12VPY00063736 куәлігі берілген. Сайт материалын пайдалану үшін редакция келісімі керек және гиперсілтеме жасау міндетті.

      ↑
      t>